好舒服的聲音!

 

雖然在國外住了13年,過了大半的人生,但是平常還是很少聽英文歌。

Somehow我不是很喜歡外國女歌手那種渾厚的聲音,我喜歡那種清脆甜美的音色,那讓我覺得很有女人味,所以我喜歡亞洲的音樂。

今天在翻藤井樹的blog時,無意中見到他介紹了這首歌,很令人驚豔呢。

所以呢,我到Youtube把它抓下來,再裁剪了一下。有興趣看看她們的模樣的人,可以到這裡:


這是一對在澳洲雪梨的韓國雙胞胎姐妹唱的,Janice和Sonia。原唱是加拿大歌手Tamia Hill,不過我不喜歡她那渾厚的嗓音(笑)。

為了避免有些人看不懂英文歌詞,我稍微翻譯了一下,英文至少比日文容易多了。

JS - Officially Missing You


All I hear is raindrops falling on the rooftop
Oh baby, tell me why'd you have to go
'Cause this pain I feel it won't go away
And today I'm officially missin' you

我只聽到落在屋頂的雨聲
喔 寶貝 告訴我為什麼你要離開
因為這樣的痛苦 我始終揮之不去
而今天 我真的很想你

I thought that from this heartache, I could escape
But I've fronted it long enough to know
There ain't no way
And today I'm officially missing you

我以為在這次心痛後 我能夠逃脫
但在面對那麼久的傷痛後 我才明白
我始終無法忘懷
而今天 我真的很想你

Chorus:
Ooh...can't nobody do it like you
Said every little thing you do, hey, baby
Said it stays on my mind
And I'm officially

喔 為什麼沒有人能像你一樣
像每一件你為我做過的小事情 嘿 寶貝
像一直停留在我的腦海裡
我真的

All I do is lay around, two years full of tears
From looking at your face on the wall (face on the wall)
Just a week ago you were my baby
Now I don't even know you at all,
I don't know you at all

我只是隨意躺著 帶著兩年滿滿的眼淚
看著掛在牆上相片裡你的臉
一個星期前 你還是我的寶貝
現在我卻完全不瞭解你
我已經完全不瞭解你

Well, I wish that you would call me right now
So that I could get through to you somehow
But I guess it's safe to say, baby
Safe to say that I'm officially missin' you

好吧 我真希望你現在能打電話給我
這樣我就能通過某種方式到你身邊
但我想我可以很肯定地這麼說 寶貝
肯定地說 我真的很想你

Chorus:
Ooh...can't nobody do it like you
Said every little thing you do, hey, baby
Said it stays on my mind
And I'm officially

喔 為什麼沒有人能像你一樣
像每一件你為我做過的小事情 嘿 寶貝
像一直停留在我的腦海裡
我真的

Well, I thought I could just get over you, baby
But I see that's something I just can't do
From the way you would hold me
To the sweet things you told me
I just can't find a way to let go of you

好吧 我想我可以忘記你 寶貝
但我知道 有些事我永遠做不到
從你給我的擁抱
到你對我說的甜言蜜語
我始終找不到讓自己放手的方法

Chorus:
Ooh...can't nobody do it like you
Said every little thing you do, hey, baby
Said it stays on my mind
And I'm officially

喔 為什麼沒有人能像你一樣
像每一件你為我做過的小事情 嘿 寶貝
像一直停留在我的腦海裡
我真的

It's official
Hoo, you know that I'm missin' you, yeah, yes
All I hear is raindrops, oh, yeah
And I'm officially missin' you

真的
你知道我正在想念著你 是的
我聽到了雨聲 喔 是的
而我真的很想你

arrow
arrow
    全站熱搜

    悠然 發表在 痞客邦 留言(9) 人氣()